Herşey Görecelidir

Herşey Görecelidir
HERŞEY GÖRECELİDİR

Şimdi 16 yaşımdayım ve küçüklüğümden bu yana bir çok özlü söz okudum, gördüm, araştırdım. Merakım olan konular küçüklükten bu yana hep değişmiştir. Ve şimdi merakım (!) Fizik konusu olan İkizler Paradoksu'na yönelmiş bulunmakta. Bunun sebebi ise Fizik dersimin zayıf olmasından dolayı aldığım Proje Ödevi. Öğretmenim bana İkizler Paradoksu konusunu vermişti. İnternetten birkaç sitede buldum okudum, okudum, okudum. Fakat başlarda anlamadım ama sürekli aynı şeyi okuyunca anlamaya başladım. Zaten konunun isminde 'Paradoks' kelimesi var. Anlamamam çok normal yani..
Paradoks kelimesi yabancı kelimedir 'paradoxe' aslı olup, Türkçe'ye paradoks olarak geçmiştir.
Paradoks: ''Görünüşte doğru olan bir ifade veya ifadeler topluluğunun bir çelişki oluşturması veya sezgiye karşı bir sonuç oluşturmasıdır. Çoğunlukla, çelişkili görünen sonuç veya sonuçların aslında çelişkili tarafları vardır. Paradoks teriminin karşılığı olarak Türkçe'de genellikle çelişki sözcüğünü kullanıyoruz.'' Evet şimdi neden en başta anlamadığımı anlamışsınızdır.

İşte bu konuyu araştırıp ünlü Fizikçi Albert Einstein'ın adını çok görüyordum. Ben de zaten bu adamı gıbta ederim hep. Bu konu ile ilgili ''Özel Görelilik Kuramı'' diye bir teori sunmuş ve halen kullanılmakta imiş bu teori. Ben bir konu araştırırken konumla ilgili özlü söz var ise mutlaka okumak isterim. Bu konu ile ilgili de A. Einstein'ın sözlerine bakıyordum internetten ve bakarken bir söz bulmuştum.. ''EVERYTHING IS RELATİVE'' yani Türkçe karşılığı ''HERŞEY GÖRECELİDİR''. Bu söz nedense çok hoşuma gitti. Kısa olupta konumla alakalı olması beni etkilemişti gerçi. Bu sözle ilgili bence çok iyi kompozisyonlar yazılabilir. Şimdi ise en sevdiğim söz bu. Hatta blog'umun başlığını bunu yapmayı bile düşünmüştüm.

Yorumlar

  1. Bir fen bilgisi öğretmeni olarak bu tür Konuları farklı perspektiften bakarak açıklamanı takdir edilecek buluyorum.başarılarının devamı diliyorum sayfan güzel olmuş takip edecem...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Takipte kalın...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar