Edebi Sözlük -3

Edebi Sözlük

Gerçekten bir şeyler yazılacaksa insana 'sevgi' ihtiyaç haline geliyor. Sevgi olmadan içten bir şeyler geçmiyor, geçemez de. Sevilen şeylere karşı duygularımızı sözlere dökebiliriz. Her şeyi de sevmek zorunda değiliz ama, mecburen seveceğimiz şeyleri de gün gelir çok severiz.
Önceki yazılarımda yaptığım yorumda "Edebiyat hayatımızın her anında var" demiştim. Ne kadar da doğru demişim cidden. Çünkü duygu ve düşünceler insan var oldukça var olacak şeylerdir. Ben kaç yazımdır edebiyat yapıyorum, hatta sizlerde yapıyorsunuz, hatta "bu aralar edebi takılıyorum" diyorum da.. Peki edebiyat ne? Ve diğer kelimelerim...?

Edebiyat: Duygu, düşünce, hayal ve duyguları söz veya yazı yoluyla anlatılma sanatıdır. (Güzel sanattır)

Müsahhih: Düzeltici.

İntibak: Çevreye veya bir duruma uyma.

Terkip: Birleştirmek.

 Risale: Küçük kitap.

Hiciv: Divan Edebiyatı’nda eleştirici anlatıma sahip şiirlerdir. (Şair Nef’i’nin ölümü de bir hiciv yüzündendir.)

Müteferrika: Osmanlı Devleti’nde olan bir rütbe. Bu rütbede bulunanlar padişahların ve sadrazamların mektuplarını götürürlerdi.

Matem: Yas.

Ekseriya: Genellikle.

Afsun: Büyü.

Telakki: Anlayış.

| Sultan  I. Mahmud'un vefadı Osmanlı ülkesini mateme boğmuş, halk sokaklara çıkarak "yetim kodun bizi padişahım!" diye ağlamıştır. |

Yorumlar

  1. Lise 3'e geri gittim ya :D Şimdi bakıyorum da o günler ne güzel günlermiş :(

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar oğlum.Yaşım itibariyle torunum sayılırsın.Aramıza hoşgeldin.Yaz ,hep yaz,yazdıkça ve okuduklarından esinlendikçe bunun ne kadar güzel bir alışkanlık ve giderek zevk olduğunu göreceksin ki sen idoller bile belirlemişsin.Gözlerinden öperim.Başarılar.Bu dönemin yani ergenlik inşallah sıkıntısız geçecek,zira aklı başındasın.Sevgiler yavrum.Ece teyzen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, saygıdeğer büyüğüm

      Sizde bloguma hoşgeldiniz, yazmaya devam İnşallah bir sıkıntı çıkmadığı sürece. Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için ve güzel yorumunuz için :) İnşallah herşey istediğimiz gibi olur :)

      Saygılarımla :)

      Sil
  3. Merhaba blogunu zenı kesfettim :) Ben edebıyatı hıc sevmeydım fakat lıseden sonra okudugum kıtap tarylarının degısmesıyle ılgılenır oldum.Bende bloguma beklerım.
    mimibaligi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Ders kitapları arasındaki favorim daima edebiyatlar olmuştu. İçini bilemiyorum ama kapakları değişmiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hm güzelmiş valla, orasını bilemiyorum bana bu denk geldi :)

      Sil
  5. blog aleminin yeni bireyi , hoş geldin , yazacakların tükenene kadar kelimelerin dönsün satırlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk :)
      Güzel dileğiniz için teşekkürler :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar