Bir Yol Günlüğü: Tioman Adası

Bu yazı online bir yazıdır. Fakat paylaşımı offline bir zamanda olur muhtemelen. 

oguzbhdr

Saat 00:33 Tarih 11.08.2016 Perşembe. 
Kuala Lumpur'dan Mersing'e otobüs ile olan yolculuğuma devam ederken bu yazıyı yazıyorum. Yaklaşık 1 saattir yoldayız. Kuala Lumpur'dan tahminimce 70 km kadar Güneydoğu'suna doğru uzaklaşmış bulunmaktayız. İnternet çekmiyor bu yüzden bakamıyorum haritalardan. Lanet bir otobüse denk geldik. Buradan harbi diyorum Türkiye'deki hizmet sektörüne laf edene adam demiyorum artık. Otobüste önümdeki adamın koltuğu kırık koltuk resmen yatak gibi oldu bildiğiniz. Abim arkada boş yer bulunca oraya geçti. Bende bir yana abimin ilk yerine geçtim. Bu sefer de önümdeki adamın eşi diyeyim bayan. Abla koltuğunu yasladı da yasladı Maşallah. Ben bacağımı engel olarak koymasam devam edecekti. Şu an mekanım biraz dar ama olsun bir sıkıntı yok Allah'a şükür. Yazıyı da zor şartlar altında yazıyorum. Dopdolu olan çantamı kucağıma aldım, üstüne defteri koydum, sağ elimde mavi tükenmez kalemim, sol elimde de telefonun ışığını deftere doğru tutuyorum, kulaklık da telefona takılı kulağımda müzik çalıyor. Egzantirik bir durum diyebiliriz.
Şoför de virajları iyi hızla geçiyor insan tırsmıyor değil ha.. Şu an tek şeritli yoldayız. Allah kazasız belasız varmayı nasip etsin.
İnsanlara geçelim biraz da. Önümde bahsetmiştim zaten genç bir çift var koltukçular hani. Adam yatağı buldu tabii uyuyor muhtemelen. Abla da yasladı zaten koltuğunu yaslayabildiği kadar o da uyuyor gibi bir şey sanırsam. Sağ çarprazımda bir dayı var. Sabahtan beri telefonla uğraşıyordu, az önce bıraktı. Kollarını çiçek yapmış bir vaziyette oturuyor. Tam sağımdaki dayı ise otobüse bindiği anda hemen uyumaya başlamıştı. Siyah poların altına kapri giymiş (en sevdiğim kombin) oturuyor öyle bu dayı da. Tam arkamda İngiltereli bir abi var. Otobüs kalkmadan yanındaki dayıyla sohbet ediyordu oradan duymuştum İngiltereli olduğunu. O da bizim gibi muhtemelen Tioman Adası'na gidecek. Şu an görüş alanımda bu insanlar var. Ha bir de şoför var o da kendini hızlı ve öfkelide hissediyor galiba basıyor da basıyor gaza.. Biraz elim dinlensin ayağa kalkıp otobüsü gezeyim, diğer tiplere bakayım..


Saat 04:42 şu anda Mersing'teyiz. 04:15'te otobüsten indik. 4 saat 45 dakikada vardık çok şükür. Otobüste ayağa kalktıydım lakin karanlıktı ve herkes uyuyordu. Tek uyumayan benimdir herhalde. Bi 10 dakika hafif gitmişimdir ama uyumadım. Yol boyunca müzik dinledim. Şu an her yer kapalı doğal olarak. Sabah olunca Tioman Adası'na feribot bileti alıp gideceğiz İnşallah. Şimdi burada küçük bir saat kulesi var onun dibinde oturuyoruz. Saatin geçmesini bekliyoruz. 


oguzbhdr

Saat 07:00 
Şu anda feribot saatlerine, nereden kalkar, nereden gidebiliriz adaya vb. sorunlara bakıyoruz. 1 saat önce buradaki 7Eleven marketine gitmiştik. Oradan bir cips almıştım. Tam dikkat etmemişim neyli olduğuna.. Abim marketten çıkınca fark edince soruyor, sen neyli olduğunu biliyor musun bunun felan. Dedim hatırlamıyorum valla. Lan manyak bak bakayım deyince baktım ıstakozluymuş :Ddd Adamlar cipste bile değişik hayvan kullanmışlar. Adaya gidince tadına bakarım ama abim güzel dedi yani. (-yedim ben pek beğenmedim valla-) Şimdi feribot sorunuyla ilgileniyoruz, bakalım..
 
oguzbhdr
Mersing


Saat 10:10 Şu anda Mersing'ten Endau adında bir yere geldik. Saat 11'de olan feribot buradan kalkıyormuş. O yüzden taksiyle buraya geldik. Taksiye 60 RM (yaklaşık 45 tl) ödedik. Yol 40 km kadardı. 5 kişiyiz biz. Bekleme yerinde şimdi Fransız, İspanyol, Çinli insanlar çoğunlukta. Turistler çok yani. Bir de biz varız işte Çılgın Türkler. Çinlilere bakıyorum da sülalece gelmişler hep. Nüfus fazla adamlarda. Malezya'da zaten yaşayan Çinli nüfusu da çok fazla. Tioman'a feribot bileti gidiş dönüş 70 RM ücret ödendi kişi başı. 

Saat 13:50 
Şimdi bu satırları yazarken yorgunluktan ölen bir kişi olarak yazıyorum. Çok şükür vardık Tioman Adası'na, Salang Beach'te indik biz. Yemyeşil palmiye ağaçları karşıladı bizi. Muazzam bir doğa güzelliği ile bir aradayız burada. Sahilde hemen gölgelik oturma yeri bulduk hemen çöktük oraya. Bildiğiniz ölü gibiyiz yavv. Abim de oda bulmaya gitti şimdi bekliyoruz.


oguzbhdr
Feribottan iner inmez çekmiştim

Saat 20:51 
Şu anda Salang Beach'te tuttuğumuz odadayız. Yatıyoruz yani fena yorgunuz zaten. Odaya ilk geçtiğimizde hemen bir duş alıp 2 saat kadar kestirdik. Ardından bir şeyler atıştırıp doğru denize girdik (deniz dediysem okyanus yani). Daha sonra etrafa bakmaya gittik ne var ne yok diye keşfe çıktık yani. Bizim için açıkcası pek bir şey yoktu. Restaurantlar var da güvenemiyoruz tabii, tadları da iyi değilmiş abim geçen sene yemiş. Biz yanımıza peynir, ton balığı, salam gibi şeyler getirdik. Buraya gelen biri varsa tavsiyemdir bu tür yiyecekler ile tost ekmeği alıp da gelsin adaya. Benim aklıma gelmişti tost ekmeği ama hiç dile getirmemiştim. (Adadayken bulmuştuk bir market satıyordu ekmek)

oguzbhdroguzbhdr


Medcezir olayınna da tanıklık ettik yarım saat kadar, burada (Salang Beach)'te güzel görüntü olmuyor çünkü sahile yakın taşlar çok fazla. Ama gündüz çok güzel fotoğraflar çekilebilir  burada. İnternet berbat durumda burada kaldığımız yerde de wi-fi yok zaten, hatlar zar zor çekiyor. Ben kendi hattımın hızlı olan 2.5 gb'ını harcamıştım, yavaş olan 1 gb'ı kaldıydı. E burada da çekmiyor, internetsiziz yani burada... Eee bizde ne yapalım uyumaktan başka bir şey yok valla. Haydi iyi geceler Saat 21:06 ve biz uyumak üzereyiz.


oguzbhdr
Odadan dışarıya bakış

Saat 12:52 / Tarih 12.08.2016
Salang Beach'teki odamızdan yazıyorum bu satırları. Akşam muhtemelen 21:30 civarı uyudum. 2 saat sonra bir ara uyandım gibi oldu saate baktım 23:30 gibi bir şeydi. Lan dedim zaman geçmemiş ya.. Tam uyanık değildim zaten uykuya kaldığım yerden devam ettim. Saat 01:30 gibi bir daha uyandım, telefona baktım internet bir ara çalışmış sanki, whatsapp'tan mesaj gelmiş ona baktıydım. İnternet bitik zaten 0 neredeyse.. Bu biraz sıkıntı harbiden. Ama odanın konumu var ya harika. Ormanın içi; palmiyeler, maymunlar, komodo ejderleri ile iç içeyiz. Komodo ejderleri de timsah gibi mübarekler.. İnsan tırsıyor yani. 

oguzbhdr
Saat 22:48
Şu an o bahsettiğim odadayım yine. Şimdi aşırı mutluyuz çünkü wi-fi bulduk ! Kaldığımız odanın sahiplerinin olduğu resepsiyonda wi-fi varmış. Sağolsun teyze şifreleri girdi telefonlarımıza. Biz de kendimize geldik o anda. Yemeği öğle vaktinde burada bir hamburgecide yedik. Sonrasında yine denize girdik 4-5 gibi. Ben iyice yanıyordum hatta fena yandım. Suyun altında gözlerimi kapatmıyorum zaten gözler felan pert. Denizden sonra da wi-fi arayışına gelmiştik. Sahile yakın bir yerde sınırsız wi-fi 10 RM'miş. Gittik sorduk kişi başı o kadarmış. Adam telefonu alıyor şifreyi kendi giriyor. Ben dedim odaya uzak zaten burası bir de kişibaşı hiç değmez abi felan. Onlarda alma tarafında değillerdi. Odaya doğru gelirken de kaldığımız yerin adında wi-fi olduğunu fark etti abim. Teyzenin yanına gittik hemen şifreleri girmişti telefonlara. Hepimiz yeniden doğmuş gibi olduk valla. 
Birazdan resepsiyonun oraya gidicem yine internet var tabi abi sonuçta. Odaya biraz uzak olduğu için odadan görmüyor interneti telefonlar.

oguzbhdr
Yaşam alanı Resepsiyon :d

Saat 14:52 / Tarih 13.08.2016 Cumartesi.
Kalkar kalkmaz resepsiyona gitmiştim, 12'ye doğruydu sanırım saat. Tabii orada wi-fi var ya tabiri caizse orada nefes aldık gibi. Sonra herkes uyanınca hamburgerciye gittik ve karnımızı doyurduk. Hamburgerlerin de 4-5 RM fiyatı var. Et var, tavuk var, peynir felan da size bağlı. Tadı güzel ama hamburgerlerin. Kolayla birlikte iyi gidiyor. 1.5 lt'lik aldık abimle bu daha hesaplı burada. Abimle birlikte kafaya dike dike içtik onu da. Yemekten sonra palet, snorkel, yelek takımından aldı abiler. Benle bir abi sadece snorkel aldık. Şimdi denize gidicez işte biraz daha delirelim, biraz daha yanalım. Görüşürüz.


oguzbhdr
Hamburgerci :d

Saat 02:24 / Tarih 14.08.2016 Pazar oldu..
Daha yeni tam olarak girebildim odaya uyumak için. Malum wi-fi efendileri için resepsiyonun olduğu yerdeydik. Anca gelebildik. Bugün baya güzeldi, snorkel aldık denizin içinde çok güzel balıklar vardı onları görebildik. Harika güzelliklere sahiptiler, çokca güzel renkleri vardı. Gökkuşağı gibi rengarenk balıklar da vardı. Müthiş güzelliğe sahiplerdi ya.

oguzbhdr
Sahile gelmişken kuma yatmadan da olmaz. Gittik biraz kuma yattık. Sırtımızı önümüzü güneşe tuttuk. D vitaminden alıkoymayalım kendimizi. Kumda düz yerler aradım, üzerine bir şeyler yazmak için. En sonunda uygun bir yer bulabildim. Bir şeyler yazmaya çalıştım. Kum bile güzeldi harbiden. Az daha denizde delirdikten sonra oradaki büyük kayaların üstüne çıktım abimin telefonunu aldım hem manzarayı çektim hem de selfie yaptım. Güneşin batımına yakın zamanda da abimler geldi. Kayaların üstünde güneşe doğru fotoğraf çekildik. Sonrasında odada duşu sırasıyla yaparken wi-fi ile yaşam alanımızda takıldık. Yemek için odaya gelince salam, ton balığı, peynir, ekmek efsane bir kadroyla karnımızı doyurduk. Yarına bakalım Allah kerimdir. Haydi iyi geceler.


oguzbhdr
Gün batımında

Saat 14:56 
Bugün Tioman'da son günümüz. Hava aşırı sıcak, hissedilen sıcaklık 43 derece burada. Sabah kalkınca 12 gibi gittik yine wi-fi'den nasiplendik. Şu anda İstanbul'da üniversite kazanmaya odaklandım. Arkadaşımla Avrupa planlarımız var, onlar için araştırmalar yapıyorum. Başka bir bilgiden başka bilgilere ulaşabiliyorum. Canını yiyeyim internet ! Şimdi yine odaya geldik biraz zaman geçsin güneş kendine gelince denize gideceğiz.


oguzbhdr

Saat 19:42
Yine bir şeyin sonuna geldik. Artık Tioman'da son saatlerimiz. Yarın sabah 06:00'da feribot var muhtemelen onunla döneriz. Güzel vakitler geçirdik çok şükür. Deniz de zaten çok güzeldi. İnterneti de bulduk ya biraz daha güzelleşti tatil. Bugün hava aşırı sıcaktı harbiden. Bugün geç girdik zaten denize. Saat 4 gibi gitmiştik. Denizde bazı yerler sıcak, bazı yerler soğuktu çok değişik oluyordu. Fotoğrafını attıysam eğer o güzel çiçeklerin olduğu yere de gittim. Orada ağaçlar büyük olduğu için denizi doğru düzgün göremiyordum oradan. Odaya doğru gelirken komodo ejderi gördüydük adam bildiğin ağaca tırmanıyordu. Düşer felan dedik biraz tırstık ama adam maymun gibi tırmandı. Tabi maymunlarla aynı mekanı paylaşınca, aynı havayı soluyunca kapmış olmalı bir şeyler.

oguzbhdr
O bahsettiğim ev

Saat 03:00 / Tarih 15.08.2016 Pazartesi
Tioman'daki son dakikalarımız artık. 3 saat sonraya feribot var. Abilerin hepsi uyudu bir ben kaldım. Alarmı 5'e ve  5:15'e kurdum ne olur ne olmaz diye. Bu kadar geç saate kalmamın sebebi internetten bir şeyler araştırıyor olmam. Bu yaz yani şu an Allah'ın izniyle Asya'ya adımımı atabildim. Şimdi de bir arkadaşımla Avrupa hayalimiz var. Şimdilik kimseye bir şey söylemedik, kendimizce plan yapıyoruz ama seneye yaz tatilinde Avrupa'ya ayağımızı basabiliriz.
Bu yıl cidden buraya iyi ki gelmişim, iyi ki görmüşüm buraları.. İnsanı harbiden etkiliyor yabancı yerler, yabancı durumlar, yabancı insanlar. Buradaki aşırı sıcak ile nemi bile görünce insan 4 mevsim yaşamaya şükrediyor. Düşünsenize 12 ay tek mevsim, deli olunur valla. 


oguzbhdr
çok çılgın fikirler aklıma gelir
Şu an odanın balkonundayım. Saatten ötürü ortam çok sakin, huzurlu, hava da harika şimdi (ne sıcak, ne soğuk. soğuk olamaz da zaten). Komodo ejderi gelir mi, gelmez mi diye düşünüyorum da biraz güvenemiyorum tabii. Allah muhafaza :D Maymunlar da uyuyor galiba hiç sesleri solukları çıkmıyor. Şimdi uyusam mı, uyumasam mı diye ikilemdeyim. Yatsam zaten en geç 2 saat sonra geri kalkıcam. Yatmasam da ne yapıcam, bilmiyorum. Ben size  buradan iyi geceler diyeyim de, sonra demedi demeyin.



Saat 06:06 
Ahanda bindik feribota, çıktık yine yollara. Direkt Mersing'e gidicez herhalde. Adanın diğer sahillerine uğrayıp yolcu aldıktan sonra muhtemelen yine devam edeceğiz. Yalnız fena sallanıyor feribot ha. Az önce feribotta bir tipler gördük. Of be harbiden ulan sen nasıl bir erkeksin, nasıl bir mahluksun. Allah her türlü şeyi versin cinsiyette kararsız bırakmasın. Böyle şekillere maalesef ki bu ülkede fazla rastlayabiliyoruz. Allah ıslah etsin.. Neyse efendim gemide ne olur ne olmaz diye poşette aldım yanıma kahvaltı yapmadıydık sonuçta. Tedbirimi alayım da ben. Kulaklığı da taktım kulağıma yol klasiği olarak müzik dinlemeye devam. Haydi hayırlı yolculuklar !



Saat 07:31 2-3 sahile uğrayıp yolcu almıştı feribot. Şu an feribot olduğu gibi dolu. ABC, Tekek ve bir tane daha sahile gitmiştik sanırım. Binenlere bakıyorum çoğunluk olarak çift olarak gelmiş insanlar. Yanımda da Çinli yaşlı bir çift var. Son durmamızdan önce geminin arkasına çıktıydım. Çok güzel gözüküyor abi harbiden. Hava da iyi geliyordu. Harbi muazzamdı yani.


oguzbhdr
Feribottan

Saat 12:05 
Sabah 8:30 gibi Mersing'e varmıştık. Direkt olarak otobüs terminaline gittik. Kuala Lumpur (TBS) biletlerimizi aldık. Saat 10'a bilet aldık. 5 kişiyiz. O arada da KFC'ye gittik. Kahvaltı menüleri vardı mini minnacık sandwich tarzı ekmek vs. Orada yiyebileceğimiz tek yer orası vardı. Bir şeyler yedik ardından terminale geri döndük. Otobüsün ilk önce klimasını açıyorlar soğuması için bir müddet beklettiler yani bizi. Sonradan otobüs kapılarını açtılar. Soğuktur zannediyordum ama bu otobüs soğuk değildi önceki kadar. Buraya geldiğimiz otobüs baya soğuktu. Ondayken mesela pantolon giymiştim ve polarımı hiç çıkarmamıştım üstümden. Şimdi ise kapri giydim ve poları giyme ihtiyacı duymuyorum. Sadece kucağımda duruyor öylece. Otobüste full turist var biz gibi. Çoğunluk Avrupalılar var. Tabii neredeyse herkes çift ulan! Hiç tek gelen yok. Bide hepsi sarı sarı :D Otobüste Malay 4-5 kişi anca var.  Anlayacağınız üzere ve benim de anlatabileceğim üzere gavurlarla delirmece... :D
Şu an Kluang adından bir yerdeyiz. Kuala Lumpur'un baya güneyinde. Singapura'a biraz daha yakın yer zannedersem. Yol standartı kulaklık yine kulakta, müzik bilindiği üzere. Hayırlı yolculuklar diliyorum kendime ve yoldaşlarıma...


oguzbhdr
Kuala Lumpur LRT

Saat 19:01
Saat 17 gibi Kuala Lumpur terminale varmıştık çok şükür. İner inmez LRT'ye binip Gombak'a doğru geldik. Yalnız baya yorulmuşuz he. Duş alıp kendime geldim yeminle. Tioman adasını özleyeceğim ama. Bir daha gidermiyim, gidebilirmiyim oraya bilemem, kader, kısmet artık. Önümüzdeki tatillere bakacağız artık. Şimdi de biraz yemek yiyeyim de kendime tam geleyim.

Bir macera da bu şekilde son bulur.
THE END

Yorumlar

  1. Tebrikler... Güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Yazıların çok güzel ama çok az yazıyosun daha fazla anılarını yazmalısın özllikle malezya hakkında, yakında bende oraya gideceğim merak ediyorum 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begendiginiz icin cok sevindim ve tesekkurlerimi iletiyorum :)
      6 aydir guncellememe nedenim yazacak seyler bulamamam veya yazi yazacak halde olamamdir. Bu seferde pes etmemeye calistim ve nihayet guncelleyebildim blogumu. Malezya'da son 20 gunum boyle bir yazi yazabilir miyim tam bilemiyorum. Ben anlik yazar isem yazi okunacak oluyor. Yoksa okunacak sekilde yazamiyorum olaylari. Bir de bu sene 12. sinifa gectim ygs-lys moduna girecegim kesin bir sey diyemiyorum.
      Ama Malezya hakkinda sorulariniz olursa sosyal mecralarda sorularinizi alabilirim..

      Sil
    2. Malezyada son 20 gün bence yapılacak çok şey olmalı. Umarım gitmeden bişeyler daha yazarsın heyecanla bekliyorum ☺️ Malezya hakkında, üni eğitimi hakkında ve oradaki yaşamla ilgili yemeklerle ilgili merakım dinmiyor 🙈 Bu konularla ilgili bişeylerde yazabilirsen sevinirim. 6 - 7 ay orda yaşıyacağım ve hala emin olmıyorum. Bizim kültürümüze uygun mu yaşanabilecek bi yer mi ve aç kalır mıyım 😔 Çok soru sordum sanırım cevaplaya bilirsin çok sevinirim 🙃

      Sil
    3. bunları sosyal mecralarda yada mailden sorarsanız daha iyi olur :)

      mail: oguzbhdr@gmail.com

      Sil
  3. Çok güzel bir gezi yapmışsın oğuz, ayrıca yazı çok güzel olmuş detaylı olarak güzel anlatmışsın, resimlerde çok güzel eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abi begenmene cok sevindim, cok tesekkur ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar