38'de kör, 42'de aşık


“Sevmek zenginleşmektir, çoğalmaktır. Bir başkasını düşünmek, zindanımızın kapısını aralamak demektir.”

“Hayata zincirliyiz kollarımızdan, zaaflarımızdan çiviliyiz.”

“İnsan bir zincirin son halkası. Yoktan var olmak, kaderini tuğla tuğla abideleştirmek ancak harikulade mesut tesadüfler sayesinde mümkün.”

“Aşkta kendi yarattığımız vehimden haz alırız.”

“O kadar ıstırap çektim ki! Coğrafi kader, siyasi kader, biyolojik kader. Karanlıklarıma alışmıştım. Neden karşıma çıktınız? Dünyayı tekrar sevmek, dünyaya tekrar bağlanmak.”

“Cennet’te beraberdik ve ismin Havva’ydı.”

“Ad’ın bilinmeyen’di, özlenen’di. -Yirmi beş yıl önce yine beraberdik-, geceleri rüyalarımı süslüyordun, göz yaşlarımda sen vardın. Her kadında seni arıyordum.”

“Senin bende sevgiye layık bulacağın tek büyük taraf, ıstıraplarım yani sensizlik.”

“Sabahleyin uyandığım zaman ezanı dinliyorum, sonra şarkılar söylüyorum sana. Öperek…”

“Nankör olmayalım, istikbal, göstereceğimiz sabra bağlı. Sevgi kahramanlaştırmalı insanı. Ebediyen ve yalnız senin.”

"Sen ki son liman, son ümit, son dost, ilk ve son sevgilisin. Sen ki yıldızım, sen ki annem, sen ki çocuğumsun.."


“Bir avuç ışıktı saçların. Karanlıklardayım şimdi. Vakit ikindi, yarın yine beraberiz. Ne zaman ayrıyız ki? Şefkat, sevgi.”



Cemil Meriç 38 yaşında görme yetisini tamamen kaybetmiştir. 40'lı yaşlarının ortasında ise Lamia Hanım'a aşık olmuştur. Okumuş olduğunuz satırlar ise Cemil Meriç'in "Jurnal" adlı kitabında bulunan mektuplardan alıntılardır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar